23 Νοεμβρίου 2010
Οι στρατηγικές του ποδοσφαίρου στην επιχείρηση ...
Μία επιτυχημένη επιχείρηση λειτουργεί σαν μία επιτυχημένη ποδοσφαιρική ομάδα. Ποια όμως είναι τα κοινά χαρακτηριστικά επιτυχημένων ποδοσφαιρικών και επιχειρηματικών ομάδων;
1. Πρωταρχικός στόχος είναι η δημιουργία μίας «πραγματικής» ομάδας. Μιας ομάδας δηλαδή όπου όλα τα μέλη μοιράζονται την πλήρη αφοσίωση προς τον κοινό σκοπό, δηλαδή την άριστη επίδοση σε ό,τι κι αν κάνουν. Η οριζόντια δημιουργία τέτοιων ομάδων είναι απαραίτητη σε όλη την κλίμακα της ιεραρχίας για κάθε οργανισμό, από τους επιστάτες και τις καθαρίστριες μέχρι το τελευταίο σκαλοπάτι που είναι το διοικητικό συμβούλιο και η γενική συνέλευση.
2. Σε κάθε θέση του οργανογράμματος της επιχείρησης πρέπει να τοποθετείται ο κατάλληλος άνθρωπος. Η ομάδα είναι τόσο ισχυρή, όσο ο πιο αδύναμος κρίκος. Το κάθε μέλος πρέπει να έχει μεγάλη εμπειρία και να είναι αυθεντία σε αυτό που κάνει.
3. Το μάρκετινγκ θα πρέπει να θεωρείται πάντα απαραίτητο. Είναι συνήθως το πρώτο τμήμα που υφίσταται περικοπές. Θα έπρεπε να είναι το τελευταίο. Είναι απαραίτητος ένας πεπειραμένος και δημιουργικός διευθυντής μάρκετινγκ που να λειτουργεί με γνώμονα την εξοικονόμησης κόστους.
4. Η χάραξη της πορείας προς την επιτυχία στο ποδόσφαιρο περιλαμβάνει οργανογράμματα, εγχειρίδια, συμβόλαια και πολλά άλλα γραπτά, οπτικά και κανονιστικά έγγραφα. Τα μέλη της ομάδας πρέπει να γνωρίζουν και να κατανοούν τι περιμένουν οι άλλοι από αυτά και να είναι πρόθυμα να παίξουν σύμφωνα με τους κανόνες ως αντάλλαγμα για την αμοιβή που λαμβάνουν. Αντίστοιχα, οι συμπαίκτες πρέπει να γνωρίζουν τι να περιμένουν ο ένας από τον άλλο.
5. Εργαζόμενοι και τμήματα πρέπει να μαζευτούν γύρω από τον συντονιστή, όπως ακριβώς κάνει η ομάδα με τον προπονητή της πριν ξεκινήσει το παιχνίδι. Φανταστείτε ο επιθετικός να μην είχε ιδέα που θα ρίξει την μπάλα ο πασαδόρος. Χάος στο γήπεδο. Το ίδιο ισχύει και στον επιχειρηματικό τομέα. Όταν η ομάδα κάνει «πηγαδάκι», παραμένει δεμένη.
6. Η ανταλλαγή πληροφοριών μπορεί επίσης να επιτευχθεί μέσα από συναντήσεις, e-mails, συζητήσεις στον ψύκτη του νερού αλλά και εβδομαδιαία reports που στέλνονται με e-mail από τις υπηρεσίες και μοιράζονται απαρέκκλητα σε όλους τους εργαζόμενους.
Τέλος, για να κλείσει ο κύκλος: όταν μία ομάδα κερδίζει, κάθε μέλος της πρέπει να έχει και προσωπικό όφελος από τη νίκη. Στο ποδόσφαιρο, αυτό μπορεί να είναι προσωπικές τιμητικές πλακέτες για όλους. Στις επιχειρήσεις, το προσωπικό όφελος μεταφράζεται σε μπόνους, ποσοστά στα κέρδη, ή κάποια άλλη οικονομική επιβράβευση.
Julia Hutton
Ιδρύτρια
Orca Communications
Phoenix
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου