05 Οκτωβρίου 2014

Ο Peter Paul Rubens αναφέρετε στον τάφο του Μεγάλου Αλέξανδρου ή της Ρωξάνης σε έργο του;!!!




Ίσως για πρώτη φορά σε αυτό το μπλόγκ για τον πολιτισμό μπώ στον πειρασμό να ακολουθήσω τη συνήθεια του καιρού μας για συνωμοσιολογία,αλλά μπήκα στον πειρασμό να το αναφέρω γιατί καθώς παρατηρούσα απόψε κάποια έργα του Ρούμπενς έπεσε το βλέμμα μου πάνω σε κάτι αξιοπερίεργο.....
στο έργο του μεγάλου ζωγράφου με τίτλο ''Αλέξανδρος και Ρωξάνη'' που βγήκε σε δημοπρασία του 2010 απο τον οικο Christies (http://www.christies.com/lotfinder/paintings/sir-peter-paul-rubens-alexander-and-roxana-5287520-details.aspx?from=searchresults&intObjectID=5287520&sid=06b4ff11-8dca-4145-b15a-f9726180692d) 
παρατήρησα με έκπληξη κάποιους συμβολισμούς που αν είναι τυχαίοι τότε πρόκειται περί σημαντικής συμπτώσεως..... 
βλέπουμε σε πρώτο πλάνο τον Αλέξανδρο και τη Ρωξάνη αλλά με μια προσεκτικότερη ματιά βλέπουμε σε δεύτερο πλάνο κάτω δεξιά μια σφίγγα όπως αυτές που ανακαλύφθηκαν στον τύμβο της Αμφιπόλεως,η οποία σκεπάζεται άνωθεν απο το τραπέζι,ευρισκόμενη ουσιαστικά εντός του χώρου του...κάτι που μπορεί να συμβολίζει την κάλυψη του τάφου με χώμα .....επίσης η σφίγγα βρίσκεται εντός κυκλικού περιβόλου!!! 
Συγχωρέστε με αλλά φαίνεται σαν να είναι απεικόνιση του τάφου της Αμφιπόλεως!!! 
Επίσης βλέπουμε ότι στα πόδια της Ρωξάνης εμφανίζεται ένας ρόδακας όπως αυτοί που βρέθηκαν ήδη στο εσωτερικό του μνημείου!...
παρατηρώντας το τραπέζι καλύτερα φαίνεται ότι το πόδι του μοιάζει με βέλος που δείχνει τον κυκλικό περίβολο της σφίγγας και επάνω του βρίσκονται πολύτιμα κοσμήματα, οπότε αν όντως μιλάει ο Ρούμπενς για τον τάφο θα πρέπει να αναμένουμε να βρεθούν πολύτιμα αντικείμενα σε χρυσό και όχι μόνο ή έχουν ένα συμβολισμό βασιλικής καταγωγής του ενταφιασμένου προσώπου....
Μια ακόμη παρατήρηση που έχω να κάνω είναι ότι ένας άγγελος έχει αφαιρέσει την περικεφαλαία του Αλέξανδρου και ο ίδιος κρατάει στα χέρια του το στέμμα της Ρωξάνης, σαν να αναφέρετε με τούτη τη σκηνή η απουσία τους απο τα δρώμενα, δηλαδή ότι δεν βρίσκονται πια στη ζωή.
Όλο αυτό το σκηνικό είναι σαν να μιλάει για την Αμφίπολη και να φωνάζει πώς μέσα εκεί βρίσκεται ο Μέγας Αλέξανδρος και πιθανότατα μαζί του η Ρωξάνη και ο γιος του που φαίνεται να βρίσκεται ανάμεσά τους! ....ή κατα μια άλλη ερμηνεία και επειδή η Ρωξάνη φαίνεται να στηρίζεται στο ανάκλινδρο, το οποίο θυμίζει κατα μια έννοια φέρετρο, μπορεί να είναι τάφος μόνο της Ρωξάνης, εξαρτάται πώς το ερμηνεύει κανείς.
Για περισσότερες λεπτομέρειες του έργου παρατηρήστε το σε μεγέθυνση: 
http://www.christies.com/lotfinder/ZoomImage.aspx?image=/LotFinderImages/D52875/D5287520

υ.γ. και μια προσθηκη της τελευταίας στιγμής:


στην πρώτη φωτογραφία βλέπεται το χάρτη της Αμφίπολης και το σημείο του τάφου και στη δεύτερη φωτογραφία το κάτω μέρος του έργου του Ρούμπενς!.......είναι παραπάνω από φανερή μια ομοιότητα του χάρτη με το...χαλί!...και στο σημείο που πατάει το πόδι του ο άγγελος βρίσκεται ο τύμβος~

7 σχόλια:

GreenGatos είπε...

Εξαιρετικές οι παρατηρήσεις σου και ενδιαφέρουσες.
Το κολιέ κρέμεται από το τραπέζι στο σημείο περίπου που βρέθηκε η είσοδος.
Θα έλεγα πως είναι το πόδι της Ρωξάνης αυτό που μάλλον δείχνει το που βρίσκεται ο τάφος, καθότι θα ήταν πιό ταιριαστό ο χάρτης που ανάρτησες να περιστραφεί με τον Βορρά στο βάθος.
Αυτά με την υπόθεση πως το κόκκινο χρώμα είναι το ποτάμι και τα κοκκινωπά η θάλασσα.
Μπροστά μάλιστα από το αριστερό πόδι του Αλεξάνδρου υπάρχουν τρεις καφέ γλώσσες που θα μπορούσαν να είναι η Χαλκιδική. Έτσι το δεξί του πόδι πατάει κάπου που θα μπορούσε να είναι οι Αιγές.
Υπάρχει και μιά άλλη φιγούρα (άνδρας;)πίσω από τον Αλέξανδρο, ο οποίος κρατάει έναν πυρσό και το μοναδικό ορατό πόδι του πατάει (σύμφωνα με την προηγούμενη λογική) κάπου στην Πέλλα.
Υπάρχει επίσης και ένα παιδί κάτω από την χλαμύδα του Αλέξανδρου με ένα απόκοσμο σκοτεινό βλέμμα που δεν μοιάζει με αγγελάκι.

GreenGatos είπε...

Σε ένα άλλο blog όπου για έναν παράδοξο λόγο η κολακεία έχει γίνει κανόνας διαλόγου(!), διάβασα πως θεωρούν τον συγκεκριμένο πίνακα φωτοσοπιά και είναι και περήφανοι που δεν την "πάτησαν"...

Ο συγκεκριμένος πίνακας είναι ΓΝΗΣΙΟΤΑΤΟΣ και απλά κάποιοι με χαλαρή σχέση με τον Ρούμπενς δεν γνωρίζουν πως ο ζωγράφος αυτός έφτιαχνε με το ίδιο θέμα πολλούς πίνακες. Για παράδειγμα τους "Μάγους με τα δώρα" τους έχει φτιάξει τουλάχιστον σε ΔΕΚΑ διαφορετικές εκδοχές.
Τον Αλέξανδρο που στέφει την Ρωξάνη τον έχει κάνει σε τουλάχιστον ΤΕΣΣΕΡΙΣ εκδοχές, με την παρούσα σίγουρα να είναι η πιό μυστικιστική (λόγω της σφίγγας). Στους άλλους συνήθως εκεί έχει ένα σκυλάκι.

Εξετάζοντας περισσότερο τον πίνακα (και μπραβο σου για την παρατηρητικότητα) νομίζω πως ο "σκοτεινός έρωτας" στα πόδια του Αλέξανδρου, υποθέτω πως μπορεί να είναι ο νεκρός μεγάλος έρωτας.

Αμαζόνιος είπε...

το έργο βρίθει συμβολισμών και γενικά μοιάζει να κραυγάζει το μυστικό της Αμφίπολης....κάποια άλλα που παρατήρησα τώρα είναι ο ρόδακας,που πιθανόν να παίζει και το ρόλο της πυξίδας και του προσανατολισμού,βρίσκεται μέσα σε ένα οκτάκτινο αστέρι όπως αυτά που βρέθηκαν στον τάφο του Φιλίππου......
επίσης ο νεαρός που βαστάζει έναν πυρσό φωτίζοντας το χώρο σύμβολίζει την αποκάλυψη του μυστικού για όσους μπορούν να ''δούν'' μέσα στο νοητό φώς του ζωγράφου ......όσο ψάχνω βρίσκω,ακόμα και γράμματα αλλά νομίζω ότι θα φτάσω στην υπερβολή οπότε σταματώ εδώ.

GreenGatos είπε...

Για ελέγξτε το.
Μόνο σε εμένα μου μοιάζει αυτό σαν να είναι "κάτι άλλο";
http://s30.postimg.org/l581lucxt/rubens_lion.png

Αμαζόνιος είπε...

δεν βλέπω κανένα λέοντα στο έργο....
μήπως κοιτάς κάποιο αντίγραφο του έργου;

GreenGatos είπε...

Για ξανακοίτα ξανά το "μαξιλάρι".
Μετά δεν θα το βλέπεις πια σαν μαξιλάρι - εγώ τουλάχιστον δεν τα κατάφερα!!!

ΣΕΡΓΙΟΣ είπε...

Καλημέρα...πάρα πολύ ενδιαφέρον και οι παρατηρήσεις πολύ καλές...εμένα μου φαίνεται ότι εκεί που καταλήγει το ποδι-βέλος είναι η πευκόφυτη περιοχή που φαίνεται πάνω απο τον τύμβο στον χάρτη..